یادم نمی رود!

  • ۱۹:۰۱

من یادم نمی­رود! یک خانمی در یکی از این کوچه گردی­ های ما، که زمستان هم بود، سرد بود، این را یادم نمی­رود! یک پیرزنی خودش را به ما رساند گفت آقا آقا! یک دقیقه بایست بایست. ایستادم و خانه رفت و آمد دیدیم یک چراغ علاءالدین، آورد. آورد گفت این را ببر به رزمنده­ ها بده. دست زدم دستم سوخت! گفتم مادر الان این را از خانه آوردی؟ گفت خانه من گرم است، آنجا سرد است، برای رزمنده­ ها ببر.  چراغ روشن خانه ­اش را فوت کرد و به من داد.

پ.ن:

(انتشار مجدد به بهانه...)

یکی اینکه آدرس قبلی بلاگم رو چک کردم دیدم یه مجاهد خستگی ناپذیری که وبلاگ های مرده رو زنده می‌کنه اونو زنده کرده و سه تا مطلبش رو برگردونده
یکی همین مطلب بود که آخرش رو دیگه منتشر نمی کنم میذارم همونجا یادگاری بمونه

دومی هم اینکه همدلی که مردم توی ایام کرونا داشتن مجدد به من ثابت کرد که مردم نه همون مردم بلکه بهتر از اون دوره هستن و تلخ‌نوشته بعد از اون متن رو دیگه منتشر نکردم

سومی هم این بود که بنده خدایی وام گرفت که پول اون رو کمک به مردم بی بضاعت کنه. کسایی که به دلیل کرونا دچار بحران شده بودن و جهت یادآوری خواستم در بخش منتشر شده های بلاگم باشه.

شبنم بیقرار
چه می دانستیم عده ای دارند کیسه های خودرا برای این انقلاب می دوزند.

نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد.
این مال قبل انقلاب نبوده مال بعدش بوده. خوابیدیم... بصیرت و بیداری لازمه برای حفظ ناموس این انقلاب...تجربه ست دیگه.
بعد از انقلاب انگار مردم همه چیز رو به دولت سپردن حتی دین رو

افرادی که در زمان شاه به شدت مراقب تک تک لقمه هاشون بودن و کلاهشون سمت بانک بیفتاد نمی رفتن
تربیت مدرسه رو مقدم به تربیت خود نمی دونست و هزار مسئله دیگه
بعد از انقلاب با خیال آسوده و اطمینان همه چیز را به عهده دولت گذاشتند

البته دولت ها هم در این تفکر نقش داشتند بعدا اشاره میشه
دچـــــ ــــــار
چرا هی پست طولانی میذارید همش عامو!
تا ذهنت عادت کنه به متن خونی :)
اولش رو فقط بخون
حواست هم باشه که از نظر دادن داری در میری
•✿ آرورا ✿•
من تا خودم با پای خودم نرم اون روزا رو ببینم باور نمیکنم . همیشه آواز دهل شنیدن از دور خوش است
آخرش رو خوندید
خب میشه رفت اون روزها رو دید کار سختی نیست
اگه سختتونه دو نفر بشین و برید خونه امثال اون خانمی که میگن یکی دوشب پیش ماه عسل بوده و همسر جانباز بود
اگه تهرانید برید خونه مادر شهیدان خالقی
اگه خواستید شماره شون رو بهتون میدم
برید گذشته رو ببینید
البته توی زیر و بم این شهر که نگاه کنیم الان هم چیزی نه تنها شبیه بلکه فراتر از آن دوران هم هست اما چون صحبت غالب نیست مردم به این افراد میگن دیوونه ان
قبلا می گفتن انقلابی واقعی
خانمِ میم
خوب البته زمان جنگ چون طیف وسیعی از افراد و خانواده ها در یک شراط معین قرار میگیرن و اختلاف طبقاتی خیلی کمتر میشه همبستگی هم متقابلا افزایش پیدا میکنه.
الان باوجود این همه فاصله...
دلیل اصلیش فاصله طبقاتی نبود
نوع نگاه بود
تاجر  و مالک کم نداشتیم 
مثلا یه نفر یه گله کامل میداد
همین علی دایی فوتبالیست معروف خودمون یه زمانی که هنوز این تفکر جریان داشت ۷۰ تا پیکان داد به بهزیستی اردبیل برای کمک به نیاز مندا
دچـــــ ــــــار
اولش رو خوندم اتفاقا
قشنگ بود
خب آخرش رو هم بخون
فکر کنم نظرت عوض شه
خانمِ میم
این چیزی که من گفتم و به هیچ وجه نمیشه انکار کرد!
تاجر داریم تا تاجر!بین الانی ها و اونموقعی ها خیلی فرق هست!
فرق اونا با اینا اینه که اونا رانت و پولشویی و اینا دلیل ثروتشون نبود.
ماشالله تواین کشور دلالی حرف اولو میزنه!
اختلاف طبقاتی حاصل از تلاش نیست حاصل کثافت کاریه یه عده ۴ درصدیه!
تاجر حبیب خداست
این فکر شما دلیلش اشباع خبریه
من هزار نامه رو همین یکی دو سال پیش دیدم که افراد بسیاری که هنوز فکرشون و عملشون اینو نمیگه
باید مردم رو از نزدیک دید
تفکر ۴درصدی مانع این کارهاست نه خود ۴ درصد
ABOLFAZL :.
خیلی قشنگ نوشتی و تلخ
ممنون
ان شاالله تلخی هاشم تموم میشه
خانمِ میم
خیلی برام جالبه اشباع خبری چیه برادر!شما آنتالیا زندگی نمیکنین احیانا؟؟؟والا من باهمین سن کمم بیشتر از یه عده آدم با سن بالا تو جامعه بودم.
حالا اینکه شما میخواین ۴ درصد و انکار کنین و به اشباع خبری ربطش بدین به خودتون مربوطه!
هنوزم تاجرای موفقی هستن ولی تعدادشون به اون زمان نمیرسه!شرایط جامعخ فوق العاده تغییر کرده و خیلی مسائل تفکرات مردم رو تحت تاثیر قرار داده!


شرایط جامعه رو به وخامته با اینکه به خاطر نپرداختن به حسنات جامعه فکر کنیم رو به وخامته فرق داره
یک فرمان که نشان از دید مردم شناسی رهبره 
فرمان آتش به اختیار در عقبه خود یک اطمینان عمیق داره و این با وخامت وضع فکری مردم سازگار نیست
دوم
ایشان بارها گفته اند اگر جوانان امروز از جوانان اول انقلاب بهتر نباشن کمتر نیستند
سوم
ایشان گفته اند بصیرت به معنای پرسه زدن در رسانه های نیست
من درباره اشباع خبری یک جمله فقط می گم
شنیدن طیفی موضوعی از واقعیت ها در حد وسیع
•✿ آرورا ✿•
همه شو خونده بودم
مامان بابای خودم اون دوران بودن دیگه چرا راه دور برم
خب راه دور نرید
اما از من میشنوید راه دور رفتن همیشه بد نیست
گاهی اوقات مصداق فذکر ان الذکری تنفع المومنینه و دل رو جلا میده
رزمنده ..

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

 

کرونا ثابت کرد که مردم ما، تا پای جان، پای انقلابشون می مونند....

 

 

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

یا علی

سلام
به نظرم این وابستگی همه اش به خاطر اراده خودشون نیست
یه عوامل دیگه هم درمیونه که ماهیتش شاید خیلی مشخص نباشه
رضوی

سلام. این مجاهد نمیتونه وبلاگمو برگردونه همه چیزو فراموش کردم 

سلام
وبلاگ شما که هنوز سر جاشه
جایی نرفته
عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام علیکم

دعوتتون میکنم به چالش سفر در زمان

منتظر سفرنامتون هستم!

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کو یک نفر که یاد دل خستگان کند؟
یا لااقل حکــایت مــا را بیــان کنــد
دنبال کنندگان 300+ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan