450 درجه فارنهایت

  • ۲۱:۰۹

موضوع ظاهرا درباره چالش کتاب تاثیر گذار در زندگیه که حیاتش از اینجا شروع شد

اولین کتابی که چنین نقشی توی زندگی داشته باشه چیزی نیست جز فرهنگ واژگاه عمیـــــد که اگه اشتباه نکنم ی همین قدر کشیده بود

اول ابتدایی بودم و روزی چندین بار بهش مراجعه می کردم و اوقات فراغتم رو با اون پر می کردم.

نکته جالبش این بود بیشتر از اونکه از این کتاب معنی لغات رو یاد بگیرم، یاد گرفتم که آدم ها از چیزهایی که نمی دونن می ترسن و این شد یک برگ برنده برای من در مواجهه با بچه هایی که بی ادبی برایشان دردی به همراه نداشت

واژه های معمولی که در کلام غیر معمول بود رو وقتی براشون به کار می بردم از ترس اینکه مبادا حرف بدی باشه از ناسزاگویی دست می کشیدند.

هنوز هم به خوندن فرهنگ لغت علاقه دارم اما از بین همه فرهنگ ها فرهنگ لغت جلد سیاهِ عمید که لبه های آن قدری پریده بود رو از همه بیشتر دوست دارم.


پی نوشت:

اگه چالش، کتاب های بعدی رو هم خواست شاید اضافه بشه

پیـــچـ ـک
سلام
دقیقا همین کتاب رو با همون جلد ما هم توی خونه پدری داشتیم. حس منم همین بود. میرفتم معنی کلمه میخوندم. البته تاثیرگزارترین کتاب نبود ولی بی تاثیر هم نبود.
سلام
بله قطعا تاثیر گذارترین کتابی هم که من خودنم یه کتاب دیگه ست اما اولیش این بود
بهار ...
چه باحال 😂
فرهنگ خوندن کجاش باحاله
مح اب
من تا حالا از فرهنگ لغت استفاده نکردم
کار خوبی نکردی :)

مرتضا دِ
آیا به سخره گرفتن چالش کار درستی است!؟
بلی
چرا که نه
رزمنده ..
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


چالش خوبیه انصافا...


فرهنگ لغت هم وقتی دست می گیری، اول میری اون کلمه را می بینی بعد اسمت را می گردی...بعد هر چی کلمه تو ذهنته را می بینی و خلاصه کلی کیف می کنی...

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام
مگه شما از الف شروع به خوندن نمی کنی!
ashk e eshgh
در وبلاگ به سوی حقیقت منتظر حضور گرمتون هستیم.
http://eksireeshgh.blog.ir/
لطفا ما رو دنبال کنید. نظر یادتون نره
با تشکر
سلام
ان شاالله سر م زنم
لوسی می
هیچ وقت به امکان چنین کاربرد خلاقانه ای از لغات فکر نکرده بودم :)
بالاخره یه فرقی بین صاحب این بلاگ با دیگران باید باشه:)
امیر حسین
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام دوست عزیز. وبلاگ خیلی خوبی دارید انشالله همیشه موفق باشد
اگه دوس داشتید به وبلاگ منم سر بزنید
***** *** ******* ** **** **** *** *******
************************
*** ***** ****** *** ****
***** ** *** ***

سلام
ممنون
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کو یک نفر که یاد دل خستگان کند؟
یا لااقل حکــایت مــا را بیــان کنــد
دنبال کنندگان 300+ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan